Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Πυρετός διαβουλεύσεων στην κυβέρνηση


http://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/87658/puretos-diavouleuseon-stin-kuvernisi-/

Σε χρόνο ρεκόρ οι αποφάσεις για εργασιακά, ΔΕΚΟ, φορολογία

Πυρετός στην κυβέρνηση, καθώς η αυριανή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου θεωρείται όχι άδικα μία από τις πιο κρίσιμες των τελευταίων ετών. Τα ανοιχτά μέτωπα που θα συζητηθούν και στα οποία η κυβέρνηση θα καταλήξει σε αποφάσεις σε χρόνο μηδέν είναι τα εργασιακά, οι αλλαγές στις ΔΕΚΟ, το νέο φορολογικό και ο αναπτυξιακός νόμος.

Το απόγευμα, εξάλλου, στη σύσκεψή στο Μαξίμου για τα εργασιακά και τις ΔΕΚΟ συζητήθηκε εκτενώς, παρουσία και της αρμόδιας υπουργού, Τίνας Μπιρμπίλη, το ζήτημα της απελευθέρωσης της αγοράς ενέργειας, αλλά και το ενδεχόμενο των αντιδράσεων από τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ, οι οποίοι απειλούν να κατεβάσουν τους διακόπτες.

Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι δεν θα υπάρξει ποσοστό μειώσεων των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, αλλά θα υπάρξει πρόβλεψη όπου επικρατήσουν οι επιχειρησιακές συμβάσεις να μην είναι οι μισθοί κάτω από τα 740 ευρώ της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. 

Επίσης, οι επιχειρησιακές συμβάσεις να υπερισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να υπάρχει δέσμευση ότι δεν θα μειωθεί το προσωπικό - όχι, όμως, και ότι δεν θα γίνουν απολύσεις, αλλά εάν γίνουν, οι αποζημιώσεις θα δίνονται με βάση τις αποδοχές της κλαδικής σύμβασης ή της ΕΓΣΣΕ.

Για τις ΔΕΚΟ, το «ψαλίδι» στις αποδοχές θα φτάσει σε ορισμένες περιπτώσεις και το 40%, με ανώτατο πλαφόν τις 40.000 ευρώ ανά έτος, ώστε να ευθυγραμμιστούν με αυτές του δημοσίου τομέα. Επίσης, θα γίνουν μετατάξεις προσωπικού, ενώ οι αλλαγές θα ισχύσουν και σε ΝΠΙΔ του δημοσίου τομέα.

Στο υπουργικό συμβούλιο θα παρουσιαστεί και ο αναπτυξιακός νόμος - που ονομάζεται πλέον επενδυτικός - αλλά και το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, το οποίο ουσιαστικά εντάσσεται στο πλέγμα των ευρύτερων αλλαγών στις ΔΕΚΟ και ισοδυναμεί με ιδιωτικοποίηση ή σπάσιμο του μονοπωλίου των ΕΛΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου