http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=55278&catid=13
- Εργασιακό μεσαίωνα αποφάσισε να επιβάλλει η κυβέρνηση "τσακίζοντας" τους μισθούς
- Πλήρης υποταγή στις απαιτήσεις του ΔΝΤ και της Ε.Ε. από την αδυναμία διαπραγμάτευσης
- Νέοι φόροι, νέα αύξηση ΦΠΑ, νέες περικοπές "γονατίζουν" τους έλληνες πολίτες
- Διαβάστε όλες τις αλλαγές και όλες τις παραμέτρους του πολυνομοσχεδίου της κυβέρνησης
Με ένα πολυνομοσχέδιο που προβλέπει μέτρα που ουδέποτε έχουν ξαναζήσει οι έλληνες πολίτες, η κυβέρνηση δήλωσε πλήρη υποταγή στις απαιτήσεις της τρόικας, η οποία για το καλό των αριθμών έχουν αποφασίσει να οδηγήσουν στην πλήρη εξαθλίωση τον ελληνικό λαό. Με αφορμή την ανάγκη για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει το τελειωτικό χτύπημα στους πολίτες, υιοθετώντας μέτρα κόλαφο, που το μόνο που θα καταφέρουν στην τελική είναι να βυθίσουν την ελληνική οικονομία σε πρωτόγνωρα επίπεδα ύφεσης.
Στο υπουργικό Συμβούλιο αποφασίστηκε μία δέσμη μέτρων που στην ουσία "τινάζει στον αέρα" τα έως τώρα εργασιακά κεκτημένα, καταρρακώνει τους μισθούς ιδιωτικών υπαλλήλων και εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, μισθοί που χρειάστηκαν χρόνια αγώνα για να κατακτηθούν, βάζει φωτιά στο καλάθι της νοικοκυράς και στην ουσία δεν προσφέρει τίποτα απολύτως, αφού η αγορά που ήδη ψυχορραγεί, τώρα απλά θα "σβήσει".
Η κυβέρνηση είχε δημιουργήσει εντυπώσεις πως από τη διαπραγμάτευση με την τρόικα θα βγει νικήτρια και μάλιστα αυτό διεμήνυε και η κα Κατσέλη η οποία ζήτησε και την προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού. Τελικά, όλο αυτό αποδείχθηκε ένα τρανό φιάσκο, αφού τελικά η τρόικα επιβλήθηκε με απόλυτο τρόπο πάνω στην κυβέρνηση και κατά συνέπεια στις πλάτες των εργαζομένων.
Οι αλλαγές που επιφέρει το πολυνομοσχέδιο είναι τρομακτικές για την αγορά εργασίας, φέρνοντας την Ελλάδα 15 χρόνια πίσω σε μία εποχή σύγχρονου "εργασιακού μεσαίωνα". Οι μειώσεις στους μισθούς των ιδιωτικών υπαλλήλων αναμένεται να φτάσουν έως και το 35% με τους εργοδότες πλέον σε θέση ισχύ να διαπραγματεύονται τα πάντα με την ανοχή των πάντων. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι πως το μοναδικό "μαξιλάρι" ασφάλειας είναι ο κατώτατος μισθός που είναι στα 740 ευρώ μικτά, ενώ ακόμα και στην περίπτωση των απολύσεων, οι οποίες είναι ελεύθερες και χωρίς περιορισμό, οι εργαζόμενοι που δουλεύουν ένα έως δύο χρόνια θα αποζημιώνονται.
Διαβάστε την είδηση για τις σαρωτικές αλλαγές στα εργασιακά
Η κατάσταση είναι παρομοίως εφιαλτική και στις ΔΕΚΟ, όπου οι εργαζόμενοι εκτός από την δαμόκλειο σπάθη των απολύσεων, πλέον έρχονται αντιμέτωποι με το νέο νομοσχέδιο με περικοπές μισθών έως και 25% ανά περιπτώσεις, "μαχαίρι" στα επιδόματα και ανώτατο πλαφόν στα 4.000 ευρώ μικτά
Διαβάστε την είδηση για το νέο καθεστώς στις ΔΕΚΟ και τις επιπτώσεις στους εργαζομένους
Πέρα από όλα αυτά, η κυβέρνηση την ώρα που αγνόησε τις προτάσεις για συγχωνεύσεις τραπεζών, έρχεται και αντί να βρει στρατηγικούς επενδυτές, ακολουθεί την πάγια τακτική της μείωσης των πάντων. Θύματα αυτή τη φορά οι εργαζόμενοι στην Αγροτική Τράπεζα για τους οποίους αποφασίστηκε μείωση των αποδοχών τους κατά 10% και κατάργηση επιδομάτων.
Διαβάστε τη σχετική είδηση
Η πολιτική εξαθλίωσης συνεχίζεται και με το μίνι φορολογικό νομοσχέδιο που συμπεριλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο και το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την αύξηση του ΦΠΑ από το 11% στο 13% για χιλιάδες αγαθά πρώτης ανάγκης, που θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα σε κάθε νοικοκυριό. Και αυτό την ώρα που η ίδια κυβέρνηση είναι ανίκανη να αντιμετωπίσει το κύμα ακρίβειας που παρατηρείται στην αγορά.
Διαβάστε όλες τις ρυθμίσεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου
Σε όλη αυτή την λαίλαπα μέτρων, η κυβέρνηση αποφάσισε να επαναφέρει το μέτρο της απόσυρσης που η ίδια αναθεμάτιζε με τον πλέον έντονο τρόπο, όταν ήταν αντιπολίτευση. Ωστόσο, και αυτό το μέτρο εάν το δει κάποιος πιο προσεχτικά θα συνειδητοποίησε ότι κρίνεται ασύμφορο για να προχωρήσει κανείς στην απόσυρση.
Διαβάστε όλες τις προϋποθέσεις για την απόσυρση του παλιού σας αυτοκινήτου
Σε όλο αυτό το χάος, ήρθε και το τελειωτικό χτύπημα από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ναι μεν αναγνωρίζει τα σημαντικά βήματα που έχει κάνει η Ελλάδα, αλλά συγχρόνως δηλώνει ευθαρσώς ότι από τον Μάρτιο του 2011 περιμένει νέα μέτρα από την Ελλάδα με νέες περικοπές, νέες αυξήσεις, όπως στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, προκειμένου να πάρουμε και την επόμενη δόση.
Διαβάστε την έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα και τι νέα μέτρα ζητάει
http://www.zoomnews.gr/?p=65043
Κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή, όπως επιβεβαιώνεται από το γραφείο του προέδρου της Βουλής Φίλιππου Πετσάλνικου. Τη Δευτέρα θα συζητηθεί στην επιτροπή και την Τρίτη, με διαδικασίες κατεπείγοντος, θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πολυνομοσχέδιο, ειδικά για τα εργασιακά, προβλέπει τα εξής:
Υπερίσχυση των επιχειρησιακών έναντι των κλαδικών αλλά όχι κατά κράτος συμφωνήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Οι κλαδικές συμβάσεις θα ισχύουν εκεί που δεν υπάρχουν επιχειρησιακές συμβάσεις. Εισάγεται, η «Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» (ΕΕΣΣΕ), που κύριο σκοπό έχει τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας, καθώς και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Οι όροι της ΕΕΣΣΕ προσδιορίζονται από τους κοινωνικούς εταίρους στο επίπεδο της επιχείρησης σε ετήσια βάση, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις συλλογικές συμβάσεις. Στο πλαίσιο αυτών των ΕΕΣΣΕ, είναι δυνατόν οι μισθοί να αποκλίνουν από την αντίστοιχη κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας, μέχρι το κατώφλι της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, και να προσδιορίζεται ο αριθμός των θέσεων εργασίας, καθώς και λοιποί όροι, όπως μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, διαθεσιμότητα, διάρκεια εφαρμογής, περιλαμβανομένων τυχόν όρων για τη διαδικασία επανόδου στην κανονική εφαρμογή των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Λόγω του ειδικού τους χαρακτήρα, οι ΕΕΣΣΕ δεν καλύπτονται από την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, ούτε εφαρμόζονται σε αυτές τυχόν επεκταθείσες κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.
Οι ΕΕΣΣΕ μπορούν να συναφθούν και σε επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενοι, όπου αν δεν υπάρχει επιχειρησιακό σωματείο, οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται από την κλαδική οργάνωσή τους ή την αντίστοιχη ομοσπονδία .
Προκειμένου να συναφθεί ΕΕΣΣΕ, τα ενδιαφερόμενα μέρη, με κοινή αιτιολογημένη έκθεσή τους καταθέτουν αυτή στο Συμβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΚΕΕ) που διατυπώνει απλή γνώμη, για τη σκοπιμότητά της.
Τα αποτελέσματα εφαρμογής των ΕΕΣΣΕ στους μισθούς, στην απασχόληση, στη παραγωγικότητα και στην ανταγωνιστικότητα θα εξαρτηθούν από την ωριμότητα και την ενεργό συμμετοχή των συμβαλλομένων μερών. Η από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων με πνεύμα καλόπιστου διαλόγου, αντικειμενικότητας στην πληροφόρηση και συμμετοχή στην ευθύνη αποτελούν προϋποθέσεις για την επίτευξη των στόχων τους.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πολυνομοσχέδιο, ειδικά για τα εργασιακά, προβλέπει τα εξής:
Υπερίσχυση των επιχειρησιακών έναντι των κλαδικών αλλά όχι κατά κράτος συμφωνήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Οι κλαδικές συμβάσεις θα ισχύουν εκεί που δεν υπάρχουν επιχειρησιακές συμβάσεις. Εισάγεται, η «Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» (ΕΕΣΣΕ), που κύριο σκοπό έχει τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας, καθώς και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Οι όροι της ΕΕΣΣΕ προσδιορίζονται από τους κοινωνικούς εταίρους στο επίπεδο της επιχείρησης σε ετήσια βάση, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλες τις συλλογικές συμβάσεις. Στο πλαίσιο αυτών των ΕΕΣΣΕ, είναι δυνατόν οι μισθοί να αποκλίνουν από την αντίστοιχη κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας, μέχρι το κατώφλι της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, και να προσδιορίζεται ο αριθμός των θέσεων εργασίας, καθώς και λοιποί όροι, όπως μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, διαθεσιμότητα, διάρκεια εφαρμογής, περιλαμβανομένων τυχόν όρων για τη διαδικασία επανόδου στην κανονική εφαρμογή των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Λόγω του ειδικού τους χαρακτήρα, οι ΕΕΣΣΕ δεν καλύπτονται από την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων, ούτε εφαρμόζονται σε αυτές τυχόν επεκταθείσες κλαδικές συλλογικές συμβάσεις.
Οι ΕΕΣΣΕ μπορούν να συναφθούν και σε επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενοι, όπου αν δεν υπάρχει επιχειρησιακό σωματείο, οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται από την κλαδική οργάνωσή τους ή την αντίστοιχη ομοσπονδία .
Προκειμένου να συναφθεί ΕΕΣΣΕ, τα ενδιαφερόμενα μέρη, με κοινή αιτιολογημένη έκθεσή τους καταθέτουν αυτή στο Συμβούλιο Κοινωνικού Ελέγχου Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΚΕΕ) που διατυπώνει απλή γνώμη, για τη σκοπιμότητά της.
Τα αποτελέσματα εφαρμογής των ΕΕΣΣΕ στους μισθούς, στην απασχόληση, στη παραγωγικότητα και στην ανταγωνιστικότητα θα εξαρτηθούν από την ωριμότητα και την ενεργό συμμετοχή των συμβαλλομένων μερών. Η από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων με πνεύμα καλόπιστου διαλόγου, αντικειμενικότητας στην πληροφόρηση και συμμετοχή στην ευθύνη αποτελούν προϋποθέσεις για την επίτευξη των στόχων τους.
Βασικά σημεία Διαδικασίας Επίλυσης Συλλογικών Διαφορών
Το σύστημα επίλυσης συλλογικών διαφορών με τη μεσολάβηση και τη διαιτησία, που προβλέπεται στο Ν. 1876/1990, βελτιώνεται με βάση την εμπειρία 18 ετών λειτουργίας του θεσμού.
Προβλέπεται ρητά η εφαρμογή της αρχής της ορθής κρίσης, της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας κατά τη διαδικασία μεσολάβησης και διαιτησίας.
Προβλέπεται ρητά η μεσολάβηση και η διαιτησία να λαμβάνει υπόψη την οικονομική κατάσταση και την εξέλιξη της ανταγωνιστικότητας της παραγωγικής δραστηριότητας, στην οποία αναφέρεται η συλλογική διαφορά.
Η προσφυγή στη διαιτησία μπορεί να γίνεται σε οποιοδήποτε στάδιο των διαπραγματεύσεων με κοινή συμφωνία των μερών ή μονομερώς στις εξής περιπτώσεις:
α) από οποιοδήποτε μέρος, εφόσον το άλλο μέρος αρνήθηκε τη μεσολάβηση , ή
β) από οποιοδήποτε μέρος μετά τη υποβολή της πρότασης μεσολάβησης, εφόσον και τα δύο μέρη προσήλθαν και συμμετείχαν στη διαδικασία μεσολάβησης.
Η προσφυγή στη διαιτησία περιορίζεται στον καθορισμό βασικού ημερομισθίου ή/και βασικού μισθού. Για τα λοιπά θέματα μπορεί να συνεχιστεί οποτεδήποτε η συλλογική διαπραγμάτευση προκειμένου να συναφθεί συλλογική σύμβαση εργασίας.
Ενισχύεται ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων στη διοίκηση του ΟΜΕΔ και την επιλογή και αξιολόγηση των μεσολαβητών- διαιτητών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΜΕΔ από 11μελές γίνεται 7μελές, με 6 εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων (3 εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και από ένας εκπρόσωπος από τον ΣΕΒ, την ΓΣΕΒΕΕ και την ΕΣΕΕ) και έναν Πρόεδρο, ο οποίος επιλέγεται με ομόφωνη απόφαση των 6 μελών του Δ.Σ. Στο Δ.Σ. προβλέπεται η συμμετοχή, ως παρατηρητή χωρίς δικαίωμα ψήφου, ενός εκπροσώπου του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Όλες οι αποφάσεις του Δ.Σ. λαμβάνονται με την ομόφωνη απόφαση και των 7 μελών του.
Οι κοινωνικοί εταίροι που συμβάλλονται για την κατάρτιση της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας, μετά την παρέλευση 3 ετών από τη ισχύ του νέου νόμου, αξιολογούν την αποτελεσματικότητα του θεσμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας, και προτείνουν προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τη διατήρηση, κατάργηση ή τροποποίηση των ρυθμίσεών του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου